• Produktkategorier

        • Kontaktuppgifter

  • Tips & råd
  • Utställning
  • Referenser
        • Länkar

  • Kontakt

villkor & säkerhet

Villkor för köp hos Byggvaruförmedlingen i Sverige AB

Våra villkor

Garanti & villkor:
Byggvaruförmedlingen lämnar de bästa garantierna på marknaden. Vad som gäller för varje enskild produkt finner du i informationen nedan, eller kontakta oss direkt på:
info@byggvaruformedlingen.se

Olika garantier lämnas beroende på vilket fabrikat/leverantör produkten kommer ifrån. För att garantin ska gällas bör man följa skötselråd och övriga villkor.
Generellt uppfyller produkterna dessa garantier om inget annat angivits vid beställning.

Produktgaranti:
Fönster
10-års garanti på fönstrets, fönsterdörrens, skjutdörrens funktion.
20-års garanti mot rötskador i fönstrets, fönsterdörrens, skjutdörrens virkesdelar. (gäller för lackade
produkter från fabrik.)

Dörrar
10-års formgaranti mot skevhet/krokighet max 4mm (på storlekar upp till 10×21)
10- år mot kondens i isolerglas
5-år mot fabrikatsfel (förutsatt att skötselråd följts)

Montagegaranti
När montering anlitas med Byggvaruförmedlingen gäller alltid 10-års monteringsgaranti.
Byggvaruförmedlingen ansvarar inte för sådant som beror på bristande underhåll, felaktig skötsel, vanvård, onormalt brukande eller annat som kan hänföras till köparen.
Köparen är skyldig att följa och dokumentera avtalade underhålls/skötselåtgärder.

Leveranstid och villkor
De produkter som är en tillverkningsvara och tillverkas på beställning gäller normalt 4-6 arbetsveckor
beroende på årstid. Fraktkostnader tillkommer.
För leveranser gäller transport fram till angiven adress för stor lastbil. Du kontaktas av speditören för överenskommelse av leverans till dig. Det är chauffören som avgör om vägen är farbar. Kontrollera godset tillsammans med chauffören. Hjälp för lossning av godset krävs.
Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.
Se gärna till att uppge ett telefonnummer så speditören kan nå dig för avisering.

Fraktskador och reklamation
Köparen måste kontrollera alla produkter vid leverans för eventuella transportskador innan produkterna kvitteras i mottagandet.
Om det är skador på varorna eller saknas produkter som står på fraktsedeln, skall detta noteras på fraktsedeln direkt. vid underskrift utan notering av skada på leverans, bortfaller reklamationsrätten.
Transportskador som är synliga skall fotodokumenteras (bilder på hela pallen innan ni tar bortemballaget samt de skador ni reklamerar).
Dolda skador som uppräcks när godset är uppackat och som inte upptäckts direkt vid leveransmottagning skall inom 4 arbetsdagar från leveransmottagningen anmälas till Byggvaruförmedlingen av köparen innan produkten får monteras upp. Skadade produkter får inte monteras in utan skriftligt godkännande från Byggvaruförmedlingen och måste lagras tills utredningen är klar.
Försening på grund av Force majeure ger inte köparen rätt att häva avtalet.
Vid köp av tillverkningsvaror d.v.s. produkter som skapas efter din beställning ges ingen ångerrätt på.

Betalningssätt:
Klarna faktura
Klarna delbetalning
Klarna checkout
Wasa kredit

Säkerhet
När du handlar hos oss på www.byggvaruformedlingen.se skyddar vi dina uppgifter med hjälp av SSL, som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data som fungerar när ni registrerar er beställning hos oss. Detta gäller uppgifter som: telefonnummer, namn, adress, e-post och personnummer.
Detta innebär att du godkänner att vi lagrar dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna hjälpa dig och er beställning.
Vi följer GDRP.
Alla köp på vår hemsida görs tryggt och säkert med Klarna checkout.

Beställningar och ordererkännande
Tillverkningsvara
Samtliga produkter är tillverkningsvaror och skapas efter din beställning.

Lagervara
Lagervaror skickas normalt omgående till dig via en fraktpartner.
Tilläggsbeställningar av persienner, handtagspaket osv till lagerfönster levereras omonterade. Beställer du via vår webshop kommer vi att sända din orderbekräftelse via E-post. Där sänder vi med ett preliminärt leveransdatum.
Kontrollera din orderbekräftelse ordentligt. Vill ni ändra något behövs detta göras inom 24h från att
ni erhållit orderbekräftelsen.

Delad order
Vid blandad leverans från olika tillverkare kommer produkterna hem till dig vid olika tillfällen.
frakt
(Viktor- lägg in en som räknar ut frakten automatiskt ..)
– vårt lager är gratis för upphämtning

Reklamation
(se garantivillkor för just din produkt här. *
länk till allas hemsidor med garantivillkor… *)

Ångerrätt:
Ångerrätt gäller endast vid köp enligt distans och hemförsäljningslagen. Din ångerrätt gäller under 14 dagar från den dag då d mottog varan.
Ångerrätt gäller endast för privatpersoner.
Ångerrätt gäller inte för specialbeställda varor, d.v.s. standardstorlekar som du anpassat på något sätt, tex med specialmått, färg, glas, spröjs, post, lås eller dylikt, dessa tillverkas speciellt för dig.
Alla produkter tillverkas efter dina önskemål och anses som specialbeställning.
Du får en orderbekräftelse på din order och skall alltid kontrollera att allting är rätt, färg, storlek, utförande mm. Vid beställning via vår webbshop godkänner du detta genom att slutföra köpet genom klarna checkout och wasa kredit.
Är du osäker vilka varor som inte omfattas av ångerrätten, ber vi dig kontakta vår kundtjänst.
När du lägger beställning hos oss samtycker du till att vi påbörjar fullgörandet av din beställning och
detta innebär att du inte har någon ångerrätt när produktion påbörjats av produkten.
Om du vill nyttja din ångerrätt skall du meddela oss inom 14 dagar. Returen skall sändas eller återlämnas till oss snarast, dock inom 30 dagar från leveransdagen. Du är skyldig att hålla varan i fullgott skick. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös kan värdet minska på varan med upp till 100 % beroende på hanterad vara. Varan får inte vara använd(monterad) och måste vara komplett, samt utan skador.
Kontakta vår kundtjänst angående ärendet som gäller ångerrätten.